امروزه هر کسب و کار و استارتاپی، با توجه به نحوه فروش و یا ارائه خدمت خود، نیاز به جلب توجه مشتریان و کاربران خاص خود می باشد. و طبیعتا، امروزه، روش ها و نکات بسیار زیادی در خصوص جذب مشتریان وجود دارد. در این بین، یکی از کاربردی ترین و بهترین روش هایی که می توان با بهره مندی از آن، اقدام به جلب توجه کاربران و پیدا کردن مشتریان بالقوه نمود، راه اندازی کمپین تبلیغاتی است. اگرچه بازاریابی بهترین روش در خصوص این مساله می باشد، اما در عین حال باید اشاره کنیم که می توانید با بهره مندی از کمپین تبلیغاتی و پیروی از نکات آن، به خوبی، تعداد بسیار زیادی از کاربران و مشتریان را جذب کنید.
کمپین تبلیغاتی، روشی است که هر گونه شرکت، استارتاپ، و هر موسسه ای می تواند از آن بهره ببرد. چرا که می توان در زمینه های فروش، ارائه خدمات، و بسیاری از موارد دیگر، با توجه به این کمپین های تبلیغاتی، مشتریان مخصوص خود را پیدا نمود. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره کمپین تبلیغاتی بیان نموده و شما را با این روش بازاریابی و همچنین دیجیتال مارکتینگ آشنا نموده ایم. اگر قصد دارید تا به وضوح، شاهد پیشرف موسسه خود باشید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید تا در نهایت بتوانید، پیشرفت را برای موسسه خود به ارمغان آورده و پیشرفت استارتاپ خود را به چشم ببینید.
کمپین تبلیغاتی چیست؟
همانطور که از نام کمپین تبلیغاتی مشخص است، مجموعه ای از فعالیت ها است که برای تبلیغات انجام می شود. در واقع کمپین تبلیغاتی، مجموعه ای از روش های تبلیغاتی بوده که با تعیین یک مبلغ مشخص، پیاده سازی می شوند. لازم به ذکر است که امروزه، شرکت های بسیار زیادی وجود دارد که به طور اختصاصی، اقدام به انجام تبلیغات برای موسسه ها و شرکت های مختلف می نمایند. با این حال، باید اشاره کنیم که انتخاب بهترین و مناسب ترین روش ها برای جلب توجه کاربران می تواند تاثیرات بسیار زیادی را در خصوص پیشرفت موسسه داشته باشد.
مزایای بهره مندی از کمپین تبلیغاتی
به دلیل اینکه در کمپین های تبلیغاتی، تمامی تمرکز بر روی تبلیغ یک محصول، و یا موسسه است، می توان گفت که بدون شک، تاثیرات مثبتی را با خود به همراه دارد. در بهره مندی از روش ها و کمپین تبلیغاتی، می توان از روش های تبلیغاتی متعددی بهره مند شد. به عنوان مثال، می توان تبلیغات را به صورت مجازی و در شبکه های مجازی، سایت ها و بلاگ های متعدد که دارای بازدید کنندگان بسیار زیادی هستن انجام داد. در عین حال، می توان به راحتی و آسانی، اقدام به بهره مندی از بیلبورد ها نمود و تبلیغاتی را در این زمینه، انجام داد.
از سایر روش های تبلیغاتی که می توان از آن ها بهره مند شد، می توان به انجام تبلیغات در صدا و سیما، دسترسی به اطلاعات کاربران و تبلیغ از طریق بهره مندی از داده های کاربران، بهره مندی از وجود رسانه های مکتوب، دسترسی به شماره های مردم و انجام تبلیغات اس ام اسی، و بسیاری از عوامل دیگر اشاره کرد.
چرا باید از کمپین تبلیغاتی استفاده کنیم؟
کمپین تبلیغاتی، کمپین هایی هستند که با توجه به نوع محصول، خدمت، و یا سایر عوامل دیگر، مشخص می کنند که بهره مندی از چه روش های تبلیغاتی برای شما به صرفه تر و بهتر است. در واقع باید اشاره کنیم که شما می توانید با راه اندازی یک کمپین برای تبلیغات، بهترین و عالی ترین روش های تبلیغاتی را اجرا کرده و در نهایت، بهترین و عالی ترین عملکرد را از آن مشاهده کنید.
5M را فراموش نکنید!
در هنگام انجام تبلیغات، توجه داشته باشید که از اصول تبلیغات پیروی نمایید. این اصول، شامل 5 قانون می باشند که آن را 5M می نامند. شامل:
- Mission (ماموریت)
- Money (بودجه)
- Media (رسانه مد نظر)
- Mmeasure (اثربخشی تبلیغات)
- Message (پیام)
با بهره مندی از این قوانین، می توانید تاثیرات بسیار عالی و مناسبی را از تبلیغات خود مشاهده و دریافت نمایید.