ماندگاری کارکنان، یکی از عواملی است که شاید امروزه در شرکت ها به آن توجه زیادی نمی شود. همانطور که می دانید، امروزه در هر شرکتی، وجود نیروی مستعد و کارا، بسیار لازم و ضروری است. در نتیجه مدیران و همچنین مسئولان منابع انسانی، باید زمان زیادی را برای استخدام بهترین و مناسب ترین نیرو که دارای میزان بالای بهره وری هستند باشند. بهره مندی از یک نیروی متخصص که بتواند روند کاری شرکت را افزایش داده و در کنار آن، سود قابل توجهی را برای موسسه به همراه داشته باشد، غنیمت است. اما باید اشاره ک نیم که همانطور که این نیرو برای موسسه دارای مزایای زیادی است، برای او نیز باید مزایای متعددی وجود داشته باشد. به بیان بهتر، امروزه، در بخش منابع انسانی، درصدی وجود دارد که به آن ماندگاری کارکنان گفته می شود.
این درصد بیان کننده درستی یا نادرستی استراتژی در خصوص استخدام و نگه داری و جلب رضایت کارمندان است. امروزه، استخدام استعداد ها به میزان بسیار زیادی مورد توجه قرار می گیرد. اما باید اشاره کنیم که به میزان کمتری به درصد ماندگاری کارکنان توجه می شود. در ادامه این مطلب، همه چیز را درباره ماندگاری کارکنان بیان کرده ایم و شما را با این ترفند آشنا نموده ایم. بهره مندی از ترفند و استراتژی هایی که بر اساس درصد ماندگاری کارکنان تعیین می شود می تواند به مدیران کمک کند تا بتواند هر روز، شرکت خود را به میزان بیشتری به موفقیت نزدیک تر کنند.
پس اگر شما نیز در خصوص نگه داری نیرو های خود دچار مشکل هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید و مشاوره کسب و کار در زمینه نگه داری نیروی انسانی و روش هایی که باید برای راضی نگاه داشتن کارمندان در پیش گرفت را بشناسید.
صاحبان مشاغل، توجه کنند!
با توجه به اینکه کارمندان هر شرکتی، به عنوان ستون های آن موسسه شناخته می شوند، و تمامی عملیات های آن موسسه ها، بر اساس کمک نیروی انسانی آن ها انجام می شود، بهترین و مناسب ترین کار برای صاحبان مشاغل این است که در هر چند روز یک بار، اقدام به بررسی ماندگاری کارکنان کنند. با بهره مندی از روش درصد ماندگاری کارکنان می توان دریافت که برای نگه داری کارکنان و جلب رضایت آن ها برای ادامه فعالیت در شرکت، چه استراتژی هایی باید پیاده سازی شود.
درصد ماندگاری کارکنان چگونه محاسبه می شود؟
ماندگاری کارکنان، یکی از اقداماتی است که انجام و بررسی آن بر عهده بخش منابع انسانی می باشد. به طور کلی، باید در هر سه ماهه تا دو ساله، مورد سنجش قرار بگیرد. این گونه محاسبه، به کارفرما کمک می کند تا به راحتی و آسانی، عوامل محیطی، میزان رضایت کارمند، و همچنین درصدی از کارکنان که برای یک مدت مشخص شاغل مانده اند مشخص شود.
درصد ماندگاری کارکنان را جدی بگیرید!
همانطور که می دانید، امروزه، عملیات استخدام و پیدا کردن مناسب ترین و بهترین کارمندان، بسیار زمان بر و پر هزینه می باشد. در واقع علاوه بر هزینه های مالی، هزینه های دیگری را نیز برای شرکت و همچنین کارفرما به همراه دارد. و خطرناک ترین مساله در این زمینه، هزینه زمانی است. به همین سبب، نگه داری کارمندان و بررسی تمامی رفتار ها و عملیات های ان ها، هم به کارفرما و هم به کارمند کمک می کند تا همگی، اهداف خود را در جهت درست پیش برده و با کسب رضایت کامل، به کار خود ادامه دهند.