راه اندازی یک کسب و کار، نیاز به دانش و آگاهی در خصوص برندینگ می باشد که با رعایت آن ها می توانید به راحتی و آسانی، مسیر پیشرفت خود را به خوبی، فراهم و هموار سازید. در واقع، برای شروع یک استارت آپ نیاز به دانشی هستید که با استفاده از آن، بهترین و کامل ترین عوامل را پیش بگیرید تا بتوانید در راستای پیشرفت و بهبود کسب و کار خود موفق باشید. یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از راه اندازی یک کسب و کار باید بدانید و با آن آشنا باشید این است که می توانید از برخی از نکات اصولی و کلی در راستای ایجاد برند و جلب توجه مشتریان، را پیاده سازی کنید تا بتوانید روز های خوبی را در آینده برای خود ایجاد کنید.
به بیان بهتر، اولین چیزهایی که ممکن است نظرات یک کاربر را به شما جلب کند را بشناسید و با کار کردن بر روی این موارد، بهترین تاثیرات را در ذهن آن ها ایجاد کنید. اصطلاح بسیار خوبی در زبان انگلیسی وجود دارد که به آن first impression می گویند. این اصطلاح به معنای ذهنیتی است که شما برای اولین بار در ذهن کاربر ایجاد می کنید. این ذهنیت باید به گونه ای باشد که بتواند تاثیرات خوبی را در ذهن کاربر بگذارد، در ذهن او ماندگار شود و همچنین، سبب شود تا کاربر، به سمت برند شما جذب شود و در نهایت تبدیل به یکی از ثابت ترین مشتریان شما شود. در واقع شما در هر کسب و کاری که هستید و قصد دارید تا آن را به بهترین مراحل و مدارج برسانید، باید برخی از نکات را به خوبی در ذهن داشته باشید و اجرا کنید تا بتوانید در ذهن مشتری ماندگار شوید.
در ادامه این مطلب، نکاتی را در خصوص ایجاد ذهنیت عالی برای مخاطب ذکر کرده ایم و کمک خوبی را به شما در راستای برندینگ و نکات مهم در خصوص آن ها ارائه داده ایم. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید و همچنان در مرحله ی صفر هستید، همچنین اگر در ذهن خود، و در چند سال آینده، قصد راه اندازی استارت آپ و کسب و کار خاصی هستید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید به راحتی و آسانی اقدام به ایجاد ذهنیتی مناسب در کاربران کنید.
مهم ترین نکات برندینگ در خصوص ایجاد ذهنیتی خوب
در خصوص برندینگ، باید برنامه ریزی های بسیار زیادی را انجام دهید. از ریز ترین و مهم ترین جزئیات را در نظر بگیرید تا بتوانید به خوبی در ذهن کاربر حک شوید. لیست کاملی وجود دارد که می توانید به سادگی اقدام به رعایت آن ها کنید و در نتیجه قدم بزرگی را در راستای برندینگ بردارید. در ادامه لیست کاملی را از آن ها ذکر کرده ایم.
-
طراحی لوگو
اسم لوگو که می آید، تصویری از چند لوگو مشهور در جهان در ذهن همه پدیدار می شود. در واقع، لوگو یکی از مهم ترین و اصلی ترین نقطه برای کسب و کار شما است تا بتوانید به راحتی و آسانی اقدام به جلب توجه کاربر کنید. نکته جالبی که در خصوص لوگو وجود دارد این است که طبق بررسی ها و آمار مشخص شده است که در میان تمامی لوگوهای مختلف از برند های جهان، 3/1 آن ها از رنگ آبی در طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند.
اگر قصد دارید تا از بیش از یک رنگ در طراحی لوگوی خود استفاده کنید، باید اشاره کنیم که در طراحی این لوگو، به تعداد رنگ دقت کنید. اگر تعداد رنگ های به کار رفته در لوگوی شما زیاد باشد می تواند به برندینگ شما صدمه بزند. به طور کلی توصیه می کنیم از یک و نهایتا 2 رنگ در طراحی لوگوی خود استفاده کنید. جالب است بدانید که در حدود 95% از تمامی برند های جهان، نهایتا از 2 رنگ در لوگوی خود استفاده کرده اند. توجه کنید که در صورتی که رنگ درست را برای برندینگ خود انتخاب کنید می توانید تا 80% در ذهن مخاطب حک شوید تا بعدا راحت تر بتواند نام و لوگوی برند شما را به خاطر آورد.
-
انتخاب اسم
یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در خصوص برندینگ، انتخاب اسم است. انتخاب یک اسم می تواند یکی از سخت ترین کار ها در خصوص برندینگ استارت آپ شما باشد. در واقع قوانین بسیار زیادی در خصوص انتخاب اسم وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید تا در هنگام ثبت آن با مشکل مواجه نشوید. طبق تحقیقات بسیاری که در این زمینه صورت گرفته است، مشخص شده که در حدود 72% در برند های جهان، در انتخاب یک نام برای موسسه خود، از یک اسم مخفف استفاده کرده اند. در نتیجه توصیه می کنیم که از یک نام مختصر برای انتخاب نام موسسه خود استفاده کنید.
-
مخاطب
99% افرادی که قصد شروع یک کار و راه اندازی یک استارت آپ را دارند، بیشتر هدف خود را کسب سود با فروش و یا ارائه خدمات بیشتر قرار می دهند. در واقع باید اشاره کنیم که اگر به قصد سود های کلان دوست دارید یک استارت آپ را راه اندازی کنید، باید هدف خود را تعویض کنید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، جلب توجه مخاطب است. اگر سعی کنید تا مخاطبان خود را به خوبی و بهترین شکل وفادار نگه دارید و سعی در جلب مشتریان ثابت کنید، بدون شک سود را هم خواهید داشت. در نتیجه توصیه می کنیم هدف خود را، ایجاد مخاطب و سعی در وفادار نگاه داشتن آن بگذارید تا بتوانید با داشتن مشتریان ثابت، تضمین خوبی را برای فلروش محصول یا خدمات داشته باشید.
-
-
فروشگاه آنلاین
اگر قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین را داشته باشید باید اشاره کنیم که امروزه، بیشتر مخاطبان و کاربران، علاقه مند به خرید آنلاین هستند و دوست دارند به صورت آنلاین، معاملات خود را انجام دهند. اگر بتوانید محصولات و یا خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه دهید، می توانید تا 62% احتمال جذب مشتری را افزایش دهید. توصیه می کنیم برای این کار از شبکه های احتماعی نیز کمک بگیرید.
به برندیگ خود اهمیت دهید!
در اخر باید اشاره کنیم که یک برندینگ خوب می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند تا بتوانید در راستای جذب مشتری و ایجاد مخاطبان وفادار بسیار موفق تر عمل کنید. همچنین با رعایت مواردی که در بالا ذکر شد، می توانید به خوبی در ذهن مخاطب حک شوید و در نتیجه، می توانید به آسانی و راحتی اقدام به پیمودن پله های ترقی برای خود کنید.